Dagen i bilder | Fitness4life

Fitness4life

Annons

Dagen i bilder

IMAG0524

Började dagen med en kaffekopp och en bok i sängen.. Sista lediga veckan innan simskolan börjar så nu höjer vi chillandet till max 😉

IMAG0534IMAG0535

Lunchade med brorsan, broiler + broccoli + blomkål + sallad.. Tummen upp för god mat!

IMAG0536

Dagens magform.. Riktigt nöjd faktiskt.. 🙂

Gjorde lite mage igår inklusive plankan.. Fick min motivation av Evelina som ska tävla mot mig nästa gång i junior SM, därför måste jag ju slå henne i plankan.. Så jag körde 1 min och 15 sek med 10 kg på ryggen och sedan 1 min och 15 sek med 10 kg igen! The game is ON Evelina! 😉

IMAG0549

Taggade till träning med lite celsius, jordgubb kiwi är den absolut godaste smaken! <3

IMAG0550

mähää.. Snygg och svettig efter lite överkropps pumpträning..

  • sittande rodd + chins 4 set
  • axelpress + hantellyft till sidan 4 set
  • liggande hantelpress + flyes 3 set
  • pushdown + bicepscurl 4 set
  • 10 min LUGN cykling..

IMAG0541

puss på er 🙂

Kommentarer

Leave a Reply

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. mikaela

    tack för svaret. Ska försöka börja med 2-3 gånger nu i veckan å öka sen 🙂 Brukar ha svårt att träna på morron eftersom jag känner mig lätt svimfärdig och pulsen stiger om jag int får i mig nåt.. Är det ok at typ äta grynost  före jag far ut på promenad?

    1. Elin Hassel

      Du behöver ju bara gå i rask takt, pröva på några gånger och drick ett stort glas vatten före.. Om inte det lyckas så ät pyttelite.. grejjen med promenad före morgonmålet är ju att kroppen använder sig av fettresursen direkt och inte av det du har i magen. äter du något bränner kroppen först det du har i magen, först sedan fettet..

  2. mikaela

    Dendär plankan med vikter metdoten är jag än intresserad av. Hur gör man. Antar att det är busenkelt. såhär gör jag, först står jag på alla 4 men med knäna. Sätter vikten på och sen i plankan, tårna i marken och armbågarna likaså. Är det så du gör??
    ps! har en annan fråga oxå. Försöker att bli tajtare rund magen men vill inte lyckas, har  fettet runt magen. Jobbar som kock vilket har sina nackdelar. Men mitt matuppläg ser ut ungefär såhär. 1 dl gröt+ smörklick+lite kanel och socker/ bär och mjölk, maten är alltid  varierand men äter typ halva tallriken sallad, kött/fisk/fågel 1/4, och 1/4 kolhydrat så som potatis/ris m.m, mellanmål frukt+ca 2 msk grynost, middag sallad, tonfisk, grynost. mellanmål bär+ kvarg/grynost och 1 proteindrink. Plus dricka vatten och mjölk.  Visst ibland äter jag choklad,  Tränar gör jag ca 3-5 ggr i veckan typ, bodystep, spinning, egna vikter pass, bodypump. löpning. och då jag tränar tränar jag allt mellan 45min-2h.  Jag e inte tjock utan vill bli slimmad är 172 cm lång och vikten 75. Vilket har ökat då jag har börjat med vikträning.  men midje måttet är ca 80-82. Hur skall jag göra för att få en kropp som du typ. Tacksam för svar 🙂

    1. Elin Hassel

      Du äter helt okej, tror att du inte förbränner fett. De två ultimata tillfällen att träna fettförbränning är före morgonmålet eller strax efter ett styrkepass. Då är dina glykogenförråden tomma och kroppen använder sig av fettdepåerna istället för glykogendepåerna (kolhydrater).. Testa på att gå morgonpromenader 45-60 min 4-5 gånger i veckan och meddela mig sedan om du inte märker av några förrändringar! 😀

Annons
stats